Πλήρης
Καρδιολογικός Έλεγχος

ΗΛΕΚΤΡΟΚΑΡΔΙΟΓΡΑΦΗΜΑ (ΗΚΓ)

Το ηλεκτροκαρδιογράφημα είναι μια απλή, γρήγορη, ανώδυνη, οικονομική εξέταση με αρκετά καλή ειδικότητα και ευαισθησία.

Με το ηλεκτροκαρδιογράφημα μπορούμε να διαπιστώσουμε οξείες (πχ. οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου) αλλά και χρόνιες (κολπική μαρμαρυγή, καρδιακές αρρυθμίες) διαταραχές που μπορούν να αφορούν τον καρδιακό ρυθμό αλλά και την αρχιτεκτονική της καρδιάς.

ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΚΟΠΩΣΗΣ

Η δοκιμασία κοπώσης (test κοπώσεως) είναι μια απλή εξέταση όπου ο ασθενής υποβάλλεται σε ελεγχόμενη σωματική άσκηση σε κυλιόμενο τάπητα, προκειμένου να γίνει ηλεκτροκαρδιογραφική παρακολούθησή του κατά τη διάρκεια της άσκησης και μετά από αυτή.

Κατά την άσκηση αυξάνεται η καρδιακή συχνότητα και η συστολική αρτηριακή πίεση. Σκοπός της είναι να επιδιώξει την πρόκληση των συμπτωμάτων σε ασθενείς με στεφανιαία νόσο, να εξετάσει την αντοχή της καρδιάς στην κόπωση, την πιθανή εμφάνιση αρρυθμιών, να ανιχνεύσει ή να επιβεβαιώσει την υποψία μειωμένης αιμάτωσης κάποιου τμήματος του μυοκαρδίου και να βοηθήσει τον καρδιολόγο να διαγνώσει τη σοβαρότητα όλων αυτών.

Η προετοιμασία για τη δοκιμασία κόπωσης, απαιτεί από τον εξεταζόμενο να μην έχει πιει καφέ ή αλκοόλ και να μην έχει φάει ούτε καπνίσει 1 ώρα πριν από την εξέταση.

HOLTER ΡΥΘΜΟΥ

Το Holter ρυθμού είναι ένας φορητός ηλεκτροκαρδιογράφος που καταγράφει την ηλεκτρική δραστηριότητα της καρδιάς ενός περιπατητικού ασθενούς για τουλάχιστον 24 ώρες.

Αυτή η εξέταση κρίνεται συνήθως απαραίτητη, όταν ο γιατρός σας υποψιάζεται αρρυθμία, συχνά βασιζόμενος στα συμπτώματα που εσείς του αναφέρετε, όπως π.χ. ότι η καρδιά σας χτυπάει δυνατά ή γρήγορα ή ανώμαλα ή ότι νιώθετε «φτερουγίσματα».

Η εξέταση είναι ανώδυνη και δεν χρειάζεται ειδική προετοιμασία εκ μέρους του εξεταζόμενου και εκείνος καλείται να ακολουθήσει κανονικά το συνηθισμένο καθημερινό του πρόγραμμα.

TRIPLEX ΚΑΡΔΙΑΣ (ΥΠΕΡΗΧΟΓΡΑΦΗΜΑ ΚΑΡΔΙΑΣ)

Το triplex καρδιάς (υπερηχοκαρδιογράφημα) είναι μια πολύτιμη και ανώδυνη ιατρική εξέταση που διεξάγεται από καρδιολόγο με σκοπό τη μελέτη της δομής και της λειτουργιάς της καρδιάς, όταν υπάρχει υποψία για παρουσία καρδιακής πάθησης ή όταν υπάρχουν συμπτώματα καρδιοπάθειας, όπως πόνος στο στήθος, δύσπνοια, ταχυκαρδία και απώλεια αισθήσεων.

Η εξέταση γίνεται με συσκευή που εκπέμπει ακίνδυνους για την υγεία υπερήχους. Ανάλογα με το χρόνο επιστροφής τους τα κύματα προσδιορίζουν την απόσταση του ιστού από τον οποίο ανακλώνται. Κατόπιν ηλεκτρονικής επεξεργασίας σχηματίζεται η εικόνα της περιοχής της καρδιάς ή των μεγάλων αγγείων, προκειμένου να μελετηθεί από τον ιατρό και να διαγνώσει τις παθήσεις της καρδιάς και τη λειτουργικότητά της.

Πριν από την εξέταση αυτή λαμβάνεται πλήρες ιστορικό του ασθενούς και γίνεται κλινική εξέταση. Επίσης το triplex καρδιάς αποτελεί και προληπτική εξέταση για τον έλεγχο ατόμων που πρόκειται να συμμετάσχουν σε αθλητικές δραστηριότητες. Η συσκευή υπερήχων τοποθετείται σε διάφορες θέσεις στο στήθος του ασθενούς και ο χρόνος της εξέτασης εξαρτάται από το ιστορικό και την πάθηση που μελετάται.

HOLTER ΠΙΕΣΗΣ

Ένα φορητό ηλεκτρονικό πιεσόμετρο που μετράει αυτόματα την πίεση κάθε 30 λεπτά- 1 ώρα επί 24 ώρες. Η εφαρμογή της τεχνικής αυτής παρέχει τη δυνατότητα πολλαπλών μετρήσεων της πίεσης μακριά από το αγχωτικό περιβάλλον του ιατρείου.

Έτσι αποκτάται πλήρης εικόνα της πίεσης στις συνηθισμένες συνθήκες μιας εργάσιμης μέρας, κατά τη διάρκεια της εργασίας, στο σπίτι και τον ύπνο.

Λεονταρίδης Ιωάννης - Καρδιολόγος - Ιωάννινα

Ώρες λειτουργίας